tisdag 22 juni 2010

22a juni

dagen till ära, nämligen alvas födelsedag, så sitter jag ute i solen med min vackra boromir och skriver! det blåser lite, men perfekt för att man inte ska dö. lyckligtvis så ser jag vad jag gör på skärmen också.

nåväl! kanske man skulle ta och berätta lite om YES 2010 ute på Föglö.
det började med att daniel och jag åkte till godby och väntade på bussen med alva, jash och frida. det var alla där ifall jag minns rätt. sen kom bussen och tog oss till svinö (tror jag..) där vi väntade på färjan.

alva!

sen åkte vi med färjan (och all min extrema packning..) till föglö! :D på färjan spelade vi kort och var allmänt glada. väl iland så kom det en buss och körde oss alla YES-deltagare till Vikingaborg. väl där så anmälde alla sig och fick en stämpel och sen var det bara att springa ner till åkern/ängen/vaddetnuvar och packa upp tältet. det gick nog bra! sen gick vi (jag, jash, alva och daniel) in för att inspektera aktiviteterna. vi valde varsin workshop till att börja med! jag valde foto, och daniel+alva+jash valde konst. jag tog lite bilder när de ritade av jash.

daniel fokuserar...

alva fokuserar..

.. på jash som är modell!

sen lallade vi omkring lite, bland annat i tältet med nea..


sen var det lunch, och så var det middag och jag vann i buzz och sen! var det dags för lite band. :D vi inleder med lite Rockacide. de var riktigt bra tyckte jag.


sen var det Berry High, lika najs som alltid.


och sen L'Amori med sångaren som aldrig stod still, utan hade sin egna lilla one-man-show och skrattade ondskefullt. ^^


OCH EFTER DET! var det äntligen dags för den fantastiska DJ Simolin. och ni vet vad det betyder för mig. för alva. för daniel. för nea. för jash! hell, för GHS-folket! DANSAAA HELAAA NATTEEEEN!


ja härrigud vad kul det var. bättre disco/parrrrtyyy/whatever får man nog leta efter. ser. i. öst. vad det ägde. jag dansade tills jag bokstavligen inte kunde stå längre. så jävlaaaa skoj alltså! sen släpade jag och alva oss till tältet och försökte sova. det var svårt. ):
och på morgonen fick jag en bild på det vackra YES-konstverket utanför Vikingaborg.


tack och adjö för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar