söndag 10 juni 2012

Sommar 2012

Heeeej!

Den här bloggen suger på att uppdateras, men ibland så blir det så. Kanske den blir en trevlig blogg efter 20 år eller något sådant. ^^ Jag tror inte att de andra medlemmarna kommer att hålla den uppdaterad iår heller, så jag tänkte kanske ta över lite. =) Om jag lägger lite press på dem så kanske...
  Själv så jobbar jag ute i Långnäs nu, vilket jag gjorde förra sommaren också. Det är ett trevligt och ibland lite stressigt jobb, men jag får mycket solsken och lär mig hantera stress i olika former.
  Jag bor i en äcklig liten barack bredvid hamnen. Förra året gjorde vi ingenting åt den saken, vad gör man? Men iår fick mor min för sig att leka lekstuga och försökte göra det hemtrevligt här. Vilket hon ifs lyckades med. ^^ Sovrummet har skärgårdstema och köket är lite 50-tals mysigt. Jag lägger upp bilder av det när jag kommer hem, för här ute kan jag inte föra över nya bilder från min kamera eller mobil. =/
  Tyvärr jobbar jag över midsommar iår, vilket är sorgligt då det är min absoluta favorit högtid. Men lönen är iaf dubbel över helgdagar...
  Idag är det min sista dag på jobbet för den här gången, jag är ledig vecka/vecka.

Sommarblogg... Vad skriver man som är typiskt för sommar? Jag tänkte att kanske det blir trevligt om jag försöker hålla mig till somriga saker istället för att föra en personlig vardagsblogg. Ifall ni nu vill läsa min personliga blogg så är den erinidamaria.blogspot.com =)
  Jag planerar en solig sommar med mycket skoj och mycket förhoppningar. Kanske jag kan pressa de andra att starta upp igen? Min mors blogg handlar mest om hennes vardag, litteratur, kultur, nyheter och ibland även vardag och jobb. Men hon borde blogga mera om hennes trädgård kanske? Och vad hon tycker om att göra, recept, möten, evenemang o.s.v. Nellys blogg är en bildblogg där hon lägger upp bilder av mestadels K-pop (Koreansk popmusik och musikgrupper), men kanske jag kan pressa henne att lägga upp lite bilder o.dyl. här också. ^^ Från hennes vardag d.v.s.
  LiLLan är inte speciellt aktiv alls. xD Hon är knappt på Facebook. =) Men kanske jag kan tvinga henne att leka lite här också.
  Jag lär knappast lyckas och jag lär själv glömma bort att blogga här, men om man nu gör ett inlägg lite då och då, så kanske den här bloggen blir intressant med tiden. =)
  Som sagt har jag tyvärr inga bilder. Men ni får stå ut med text tillsvidare.

Pax et Bonum
Erin <3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar